Oct 17, 2011

aku minta maaf


kepada kau,

maaf- suara aku terlalu kuat.
maaf- pitching aku tinggi sangat.
maaf- bila bercakap aku terlebih semangat.
maaf- bila semangat aku bantai berdebat.
maaf- kasar aku tak kira tempat.
maaf- marah aku kau rasa tak tepat.

maaf- aku sakitkan hati kau.

maaf- aku bukan perempuan yang cakap sopan.
maaf- aku bukan perempuan sweet, cute atau menyenangkan.
maaf- aku bukan perempuan cakap suara perlahan.
maaf- aku bukan perempuan yang keperempuanan.
maaf- aku bukan yang kau pinginkan.

maaf, aku guris hati kau.

maaf- kau rasa aku tak jaga hati kau.
maaf- kau rasa aku tak hormat kau.
maaf- kau rasa aku taksayang kau.
maaf- kau rasa aku melampau.

maaf- aku cakar hati kau.

maaf- aku bukan yang terbaik untuk kau.
maaf- aku memang takbaik untuk siapa siapa.
maaf- aku bukan ideal atau sempurna.

untuk kau;
yang aku dah sakitkan hatinya,
tolong maafkan aku.

untuk kau;
yang dah takmahu lagi keluar suara dengan aku,
ya, aku dah tahu aku salah.

untuk kau;
yang aku rindu rindu bila aku jauh,
tolong tolong maafkan aku.

aku bukan baik segala, untuk kau,
tapi sayang aku; itu betul.

dan maaf aku takmampu ucapkan ini- sebab aku manusia ego.

untuk kau;
maaf, aku bukan kakanda yang kau mahu.


No comments:

Post a Comment