May 24, 2011

muak

never say never- the fray

kau tahu apa rasanya bila kau dah muak dengan satu satu perkara/benda/orang yang kau dah tak larat tapi kau kena hadapkan jugak?

buat kau rasa menyampah-meluat-gila-nak-termuntah-menangis-takada-apa-hal-tiba-tiba macam tu je? yang buat kau rasa sick? rasa sick yang sangat sangat?

make me feel shitty.   
                                                                                                                                                                  
kenapa kita suka buat sesuatu yang kita akan menyesal, nanti?
kenapa kita suka cakap sesuatu yang kita akan menyesal, nanti nanti?
kenapa kita suka get involved dalam sesuatu yang kita akan menyesal, masa nanti nanti?

kenapa kita nak buat semuanya tu, bila nanti kita akan menyesal??

aku tak akan pernah dapat faham kenapa kita buat macamtu. aku tak akan pernah hadam kenapa aku buat macamtu, jugak.

aku cuba cari sebab kenapa nya, dan aku tak dapat. jadi aku cuba cari alasan, sekadar untuk sedapkan hati aku sendiri, yang kenapa kita, aku, buat macam tu; menyesal  lepas buat sesuatu.

aku dapat satu alasan yang macam-baik-punya; kita semua ni manusia, dan manusia ada hati, bila hati suruh, dia buat.

ya, aku salahkan hati aku. kenapa dia pandai pandai nak suruh aku buat apa benda semua yang nanti aku menyesal? aku pun taktahu. aku taktahu, sungguh sungguh taktahu.

sudahlah.

kepala aku tengah senget sekarang, please excuse my ridiculous ranting ni.

No comments:

Post a Comment