Jun 4, 2011

hati yang rasa

yellow- coldplay

ranting, writing and telling stories pasal orang orang kesayangan somehow make me feel blessed.

jadi sebab tu aku asyik post entries pasal orang orang kesayangan sejak akhir akhir ni. kalau nak kira, rupanya aku memang ada ramai orang orang kesayangan. dengan yang tak tersebut dan tak tertayang kat belog ni, aku hargai each and every one of them. family lagi (paling paling kesayangan!) and kawan kawan yang setia ada je seikhlas hati dalam hidup aku walau aku tak mintak, I thank God so much for that; Alhamdulillah!

love is best expressed; I believe that. at least dekat orang orang yang deserve sayang kau tu, apa salahnya kau cakap. just to let them know how you feel. sebab kalau kau tak cakap, orang takkan tahu apa ada dalam hati kau. manusia takada ability untuk baca hati sesama species, unfortunately. jadi baik kau cakap saja kalau kau sayang, sebab kau akan menyesal nanti, kalau kau tak buat macamtu. trust me; I’ve been there, done that.

aku memang orang yang biasa biasa saja, takada apa yang distinct sangat pun pasal aku. orang orang special yang ada keliling aku, depan-belakang-kiri-kanan aku ni ; yang buat aku rasa macam aku special. dan walaupun aku nak control macho taknak jiwang berbunga apa semua, aku akan jatuh sayang each and every time. i just can’t help it, sebab dalam hati aku ada rasa, sebab aku cuma manusia.

orang kata, rasa sayang apa semua tu Dia yang punya. jadi bila dia hadirkan rasa tu dalam hati kita; manusia ni, itu lah bukti yang Dia tu ada. kau takpayah deny, kau takpayah tolak, kau terima saja lah dengan segenap hati kau.

memang kadang hidup tak adil, kau rasa putus asa, kau merungut dan kau post entries merepek repek (ehem!), tapi at least kau selalu akan ada orang orang kesayangan. kau bukan seorang seorang dalam dunia ni, Dia bukan kejam macamtu. in fact, Dia lah kesayangan paling paling paling sekali.

jadi, buatlah perangai manusia; ambil kesempatan dan gunakan peluang ni sehabis habisnya, sebab ini lah anugerah, dari Dia.

Alhamdulillah! :)               

1 comment:

  1. yep.. love is to be expressed

    and u know how much i love u kan~ :D

    ReplyDelete